joi, ianuarie 7

streașină vs. calculator

curg streașinele. sau streșinele? oricum ar fi, azi curg.
Îmi place că am o casă cu streașină, ca să poată să curgă, m-aș simți neacoperită într-o casă cu învelitoare terasă.
mi-amintesc de camera de la mamaia Lucica, unde dormeam în vacanțe. Avea un ceas pe ”bufet”, cum îi spune ea, enorm, care ticăia foarte tare. Dacă nu era ceasul ăla în cameră, nu puteam să adorm, lipsea un ritm necesar ca să pot să încep să respir regulat, a somn. De-aia cred că mă liniștește atât de mult să aud picurând apa de pe streașină, măsoară regulat secundele vremii, parcă mintea mea nu mai balansează așa haotic.
Vara, după ploi torențiale, streașinele curg sprințar,  mă-ndeamnă la sărituri iepurești cretine, cu veselie nițeluș nebună.
Iarna dorm toate cele vii, sub ceasul streașinelor, în liniște. Doar noi umblăm hăbăuci, cu ochi holbați de nesomn, cu treabă. Adică ne aflăm în treabă. Ar trebui să picotim regulat, să mai punem un lemn pe foc, să mai schimbăm o vorbă înceată cu alt semi-adormit, după care să adormim de tot.
Ieri am stat 6 ore să fac un calculator pentru fii-mea. Eee? M-am aflat și eu în treabă....
Mă trezesc pe la sfârșitul lui martie. Promit.

Un comentariu:

  1. Cind eram mic si mergeam la bunica-mea, daca mi se facea somn, treceam intr-o camera mai la umbra, nu avea ceas, dar mirosea a lenjerie de pat, era racoare, mai ales vara si era mai multa liniste decit in restul casei.
    De vreo sase-sapte luni vecina noastra a primit un cadou. Un "ticait" in persoana a doi Jack Russell numiti, el si ea, Bart si Bubbles. Daca-ti aduci aminte filmul Masca, ei da, ala care sare pina la gratiile inchisorii, cam asa se manifesta si acest "ticait". Mai ales cind se culca fi-mea, pe la prinz si mai ales seara. Acum or avea si ei dreptate in ticairea lor, pentru ca alti vecini, au doua pisici, care stau la inaltime, pe gard, unde Bart si Bubbles nu ajung, oricit de sus ii ajuta gena lor sa sara. Aa, si am uitat sa mentionez, ticaitul se traduce prin latrat subtire si total aritmic.
    Mie-mi place sa dorm in LINISTEEE, plecati de-aici cu stresinele voastre si mai ales cu sforaitul....

    RăspundețiȘtergere